Tuesday, January 29, 2013

HITAM ITU SUWET


Tamat sudah 2012. My first post lah kot untuk tahun 2013 ni. Well, thanks alot 2012. Byk sungguh perkara2 yg menarik dan tidak menarik berlaku sepanjang tempoh itu. Sangat2 bermakna dan bernilai yg mungkin tidak akan aku temui lg atau jumpa lagi pada tahun ini atau tahun2 akan datang. Tenkiu Taw 2012!!  I'll be missing u!!!

ADOI.. adoi.. adoi...  sakitnya pinggang =(

(dey noona, poodah! Ayat nak tarik perhatian ler tu, kurang kaseh sayang pa?) 

 .........diammmmmm!!!    =..=

Sakit pinggang betoi ni.. Seharian berjalan harini. Soping2 baju bersama abang aku dan kakak aku. Nyesal jugak ha pi ikut dorang tadi. Lama gila pilih baju. Gila aku dibuatnya. My brader la, pilih baju MACAM pompuan. Tak da MACAM sangat la, pompuan pun tak lama macam tu haa. Korang bayangla ha, duk ulang alik lorong baju yang sama dua tiga kali. apa dia ingat baju tu leh berubah kaler ker? GILA

Duk tanya pendapat aku, 'baju ni cantik tak?' bila aku cakap 'cantik', pandai pulak haaa dia jawab balik
 'aku HITAM, tak seswai kaler merah'..
...........Pulak dahhhhh     -..-
Tak tahan tunggu lama, aku ngan kakak aku blah pi kedai lain.. Tinggai dia sorang2 kat situ. Bai2.

MOTIF aku citer benda ni?

Saja.. Nak buat issue..

Oh my brader, hitam2 U, U still suwet apa dalam mata I ni. Pakai la kaler apa pun, I nampak aih SERI  U tu (muntah)
Risau sangat ha kaler baju tak seswai ngan kulit. Dah berkenan pattern tu, design tu, amik jela my brader. Pakai je.. Jangan pikir apa orang kata. My brader dah berkenan ngan baju tu, so take it, pakai, and remind in mind yang
"beauty is in the eyes of beholder"

ok my brader?? ...........mati aku kalau dia baca =..=

Eh my brader hensem pa. kalu I bukan adik kandung dia, dah lama ha I tackle and kawen ngan dia..
(bodek balik haa) 
Tapi fact!! bagi aku, lelaki HITAM ITU CANTIK & SUWET!!

Apa definisi cantik?
Cantik itu subjektif.. Sedap mata memandang.. Cantik luar dan dalam,, bla bla bla

Tapi aku lebih terpikat dengan Definisi Cantik yang dirungkaikan oleh 2 tokoh terkemuka ni :

Tokoh 1 : NOONA ASRAR
Seseorang itu cantik apabila dia merasakan dia cantik. confident..

Tokoh 2 : MARIAH MOHAMED FAUZI
CANTIK = AKU
AKU = CANTIK
hihihi  =D

So, 
Berbalik kepada tajuk..
Aku lebih suka lelaki kulit gelap2 sikit ha berbanding kulit putih. Ada jugak la perempuan suka lelaki berwajah jambu dan berkulit putih melepak & secute Justin Bieber, tapi aku tak.. TENGOK boleh la.. nak wat laki,,?  hm, I lebih prefer yg gelap2 sikit kot.. 
Aku tak tahulah orang ramai tapi  Bagi Aku lelaki kulit cerah ni takde kurang ciri kelelakian la berbanding yang gelap2 sikit ni haa.

" Ko ingat aku nak sangat jadi putih? Tak aci la, aku nak kelihatan manly jugak haa "

Yela.. tak leh salahkan ibu mengandung ha, dah kuar2 putih melepak cam Justin Bieber nak wat cmna. Takpala.. Tak semestinya kena berkulit gelap SAHAJA untuk tampak manly. Lelaki yang bersifat macam lelaki barulah lelaki 
- contohnya, sifat kelakian korang yang tak kisah soal peluh ka, parut ke apa ker.
  Ini Tidakkk,, peluh2 sikit pon mintak kat I tissue.. euwww.. =..=
Tak yah duk manja2 sangat la. menyampah..

kita selalu inginkan apa yang kita takda sebenarnya..
Macam my brader, dia mungkin rasa menjadi seseorang yang berkulit gelap adalah sesuatu yang myusahkan. lain pulak aku ha.. Aku lagi suka kulit aku gelap sikit. Memangla.. Bab2 cari gali baju memang senang la for those yang kulit cerah tapi still ada kekurangan jugak. Meh la aku share sikit dilema kulit cerah yang aku alami. Bukan nak RIAK kulit aku cerah ha, tapi nak korang BERSYUKUR dan MENGHARGAI setiap apa yang korang miliki.  :

DILEMA:
-terluka sikit, calar kena cakar kucing ka apa, terus nampak
-parut muka hitam sikit2 pun nampak
-kalu sunburn, ketara beza
-time jerawat batu mai, 2 kilometer pon leh nampak
-urat kaler biru/hijau mmg nampak la kt kulit. so colourful!!

Bagi yang kulit gelap2 tu, korang mmg takkan alami la benda kat atas tu. Susah korang stakat pilih baju ja, susah kami,,,huh!! korang takkan faham apa yang kami rasa!!
=conclusion, bersyukur la.. putih hitam sama ja! 

Lagipun, Tara mana sangat ha hitam orang melayu kita.. suwet aih... 

TAK CAYA?? ni I bagi bukti haa.. Tengok! 

USOP BIN SEMAN

 ABU BIN ALI

 MAMAT BIN DOLLAH

 BEBI BIN BOBO

BUBU BIN BOBO
(xtau nak buh nama apa dah!)

Dorang ni suma kawan2 I.. Suwet kan?? See.. I cakap dah haa.. Berminat or berkenan, leh pm I.
sekian.. papai =)


4 comments:

  1. hok aloh demooo...baru aktif balik blogging mek?

    ReplyDelete
  2. pandai ckp kedah dah skrg... haha
    m,pic aku mana? aku pun sweet jugak

    ReplyDelete
  3. Oits! gambar boyfriend eh ? Hihi xD

    ReplyDelete
  4. eF TeH - yeke ko suwet?? tak perasan plak aku :p

    Behind ink - bakal kawan ipar ko.. hoho

    ReplyDelete