Friday, December 10, 2010

WANITA DAN LARANGAN

minggu lepas cam biasa, selesai je makan malam aku terus mencari laptop kesayanganku. menemui laptop itu je, maka bermula lah penjelajahan aku dari satu blog ke satu blog mencari isu-isu baru.. tiba2,, oh! TIDAKK!! aku jumpe benda nih.. taraAAA!!!!!!!!!!!!!


woW!! comelkan spender beliau??

OK! cukup.. sila alihkan pandangan anda kepada penulisan saya.......
sengaja aku post benda alah ni. tp,,, TENTUnya bukan kerana ingin meransang ataupun menggoda anda untuk menambah dosa. xde niat pun nak suh korang masuk neraka kerana melihat gambar nih.. sumpah! niat aku baik la................... emosi plak aku~
sekarang, aku nak BUKAK MATA korang luas2, KEMBANGKAN OTAK lebar2,, and pikir..
Ini ke cara seorang yg mengaku dirinya ISLAM berpakaian??

Aku malu sebenarnya.. malu sangat. mane la tau, kot2 org cakap gambar ni gambar aku kerana beberapa persamaan... nak tau apa persamaannya?? ok, persamaan pertama,, dalam gambar ni, subjeknya adalah seorang PEREMPUAN. then aku check,oh tidak! aku pun perempuan! kedua, perempuan ni BERTUDUNG. aku pun teringat balik yg aku ni baik orangnya. so, ofkoz la aku seorang yg bertudung jugak! ketiga, perempuan bertudung ni memakai spender hitam.. see?? sama lagi!!!! aku pun ade spender kaler hitam!!
mungkinkah ini aku??? lol~
psst: ITU BUKAN SAYA......


die pakai tudung,da bagus.. pakai baju, bagus. pakai spender lagi laaa bagus.! tapi aku sgt xleh memahmi asal die pakai legging kaler same cam kulit die?? kenape?? weh dinding!! tolong jawab skit! tapi aku bersyukur sesangat die xpakai g-string.. kalu x...., BAIK MATI JELA~

meh sini nak bgtau.. aku penah terbace satu penulisan yg diambil dari buku yg cakap ade "33 Larangan Rasullullah saw Terhadap Wanita". dan salah satunya adalah larangan bagi kaum hawa nih daripada masuk ke tempat permandaan awam. nak hadis?? ok,amik!!

diriwayatkan daripada abdullah bin abbas, Rasullullah bersabda:
"jauhilah tempat yg disebut hammaam (tempat mandi awam)"..

Rasullullah bersabda lagi:
"barangsiapa memasukinya hendaklah menutup auratnya"

(hadis hassan riwayat at-thabrani, al-hakim, al bazzar)

jadi, xsalah nak mandi kat sungai, pantai, or mane2 jela ASALKAN kita menjaga apa yang sepatutnya kita jaga. kalu rase xdapat jaga, tapi still nk mrasa mandi out from home,ok fine! jom kita ambil besen,, dan mandi di tepi longkang menghadap rumah masing2..


sekurang2nya, xramai yg melihat aurat kita, dan kurang skit dosa =)

Kata Aisyah: "Sesungguhnya aku pernah mendengar Rasullullah bersabda: "Tidaklah seorang wanita yang menanggalkan pakaiannya di tempat selain rumahnya melainkan akan dikoyakkan tabir antara dirinya dengan Allah taala." HR Ibnu Majah

kamu tahu tak , sehelai rambut perempuan yang dilihat lelaki ajnabi, perempuan itu akan dimasukkan ke dalam neraka selama 60 tahun akhirat. Dalam satu pendapat,1 hari di akhirat sama dengan 1000 tahun di dunia. Itu baru bab rambut, benda yang boleh dibilang,sehelai demi sehelai.. camne lak ngan kulit tangan yang didedah? Macamana ia dihitung? Liang roma demi liang roma?Sel demi sel? ok,bg yang pandai math, sila kira...................

bukan pakaian menutup aurat jika pakaian itu menampakkan susuk tubuh badannya.
camne lak bila memakai pakaian yang warnanya sama dengan warna kulit? hm, hukumnya SAMA! pakaian itu dikira xmenutup aurat. xtutup aurat=dosa=neraka.. :)

saye dgn ikhlasnye nk nasehatkan sume kaum hawa termasuk saye supaya menjaga maruah diri dan sila JGN memakai Legging, jika ingin mandi. pakailah Burqini..!!!!!!
~adus syg!!

sebelum berhenti menulis, nih aku sertakan gambar ketika aku dan abang aku dan adik aku dan adik abg ipar aku sedang bermandi manda di jeram linang..
kenapa saya serta sertakan gambar ini??
owh..sengaja sy ingin menunjuk nunjuk yg saya tutup aurat ketika mandi......
xcaye?? tgkla.............................................. =)




haha.. ok la.. aku nak wat pengakuan.. aku bukan la baik sangat sampai mandi pun pakai baju kurung. destinasi yg dirancang sebenarnya bukan disini.. half way, tetiba tuka plan asal n decided ke jeram linang. OMG! aku suka air di jeram tp, aku sedang 'berkurung' n xbawak extra baju tuk mandi. huh! last2, disebabkan xtahan ngan godaan air bukit uh maka aku pun tekadkan nawaitu dan buat muke xmalu, masuk pelan2 dalam air n berkubang bersama2 mereka. ok,aku nampak mak aku geleng pala berkali2 banyaknye... tp, aku puas ati!


3 comments:

  1. cover is reflecting what's inside the heart of a person...

    ReplyDelete
  2. adus syg.. posing maut ngan amin... wakakka.. siot punya pic plg atas... hisy, aku pulak yg tumpang malu kat beliau... eii.....

    ReplyDelete
  3. serius ...
    aku pon tumpang malu >_<

    ReplyDelete